Dobór makijażu permanentnego do rysów twarzy

Dobór makijażu permanentnego do rysów twarzy

Od zawsze płeć piękna dąży do tego, aby to piękno mieć, eksponować oraz dzięki temu dobrze i pewnie się czuć. Wiemy, że w tym pomaga nam codzienny makijaż twarzy, który podkreśla i uwydatnia nasz urok, ożywia twarz, uzupełnia to, czego nam brakuje, a odpowiednio wykonany może przywrócić symetrię. Nie od dziś przecież wiadomo, że za pięknem naszej twarzy stoi harmonia, symetria i odpowiednie proporcje. Codzienny rytuał wykonywania makijażu został przez współczesne kobiety częściowo zamieniony na makijaż permanentny i stał się sposobem na zapewnienie sobie trwałego podkreślenia naszej urody. Współczesna klientka pragnie mieć makijaż widoczny, ale zarazem naturalny i delikatny. Ma on eksponować urodę, idealnie wpasować się w rysy twarzy i podkreślić najmocniej jak to jest możliwe jej charakter. Jest niewątpliwie sztuką dobrać umiejętnie i z wyczuciem makijaż do twarzy, zwłaszcza, że to makijaż trwały, ale można się tego nauczyć działając według pewnych zasad.

Kreski

Oczy są „zwierciadłem duszy” oraz najistotniejszym elementem naszej twarzy, bo widać w nich nasze emocje, nastrój oraz wiek. Kreski na powiekach od wieków były malowane, aby wzmocnić naszą linię rzęs oraz nadać kobiecie powabu i „mocniejszego” spojrzenia. Marzeniem większości kobiet było od zawsze posiadanie długich i gęstych rzęs. Dodatkowo znaczna część kobiet chciałaby mieć większe oraz odpowiednio osadzone oczy. Każdy taki brak możemy skorygować odpowiednim makijażem kresek na powiekach, natomiast optycznie wydłużyć rzęsy, możemy makijażem cieni na powiekach górnych.

Należy tutaj nadmienić, że obecnie w przypadku pigmentacji górnej powieki stały się modne kreski permanentne cieniowane na powiece, czyli eyeliner z delikatnym cieniem nazywane efektem motyla lub techniką Butterfly. Bardzo atrakcyjnie i lekko wygląda kreska z delikanym cieniem, ale stopień wycieniowania również możemy dopasować do danej powieki i jej mozliwościom . W przypadku młodej powieki możemy sobie pozwolić na większe rozcieniowanie, tak by powieka wyglądała estetycznie, natomiast w przypadku już lekko opadającej powieki stopień rozcieniowania kreski może być bardziej delikatny. Obecnie również modne stały się kreski permanentne kolorowe, zielone, niebieskie, filoletowe i używając ich możemy niejako zastąpić makijażem kolorowe cienie. Ale zawsze musimy mieć na uwadze, że ten makijaż na powiece jest najtrwalszy ze wszystkich. To klientka decyduje jaki kolor chce mieć na powiece. Kolor zielony? Czemu nie? Jednak klientka decydując się na niego musi mieć pewność, że będzie miała go na powiece przez wiele lat, gdyż jako jedyny nie wybarwia się w skórze.

Oko idealne to takie, w którym wewnętrzny i zewnętrzny kącik jest na tym samym poziomie lub kącik zewnętrzny znajduje się ciut wyżej oraz takie, które jest osadzone w ten sposób, aby miedzy dwojgiem oczu mogło się zmieścić oko o tej samej wielkości.

Zasady pigmentacji kreski na powiekach

  1. Jeśli kącik zewnętrzny oka jest niżej (opadający) nie musimy podkreślać kreski na samym końcu, ale dobrze jest pociągnąć ją w górę, by w kąciku zewnętrznym unieść oko. W zewnętrznym kąciku oka podnosimy ją optycznie w górę pogrubiając kreskę do linii zewnętrznej a koniec unosząc w górę.
  2. Jeśli oczy są zbyt blisko osadzone nie podkreślamy grubością linii ich początków, ale wyciągamy kreskę poza zewnętrzne kąciki w bok, uwzględniając przy tym linię zagięcia powieki, tak by wyglądało to estetycznie.
  3. Jeśli oczy są zbyt daleko od siebie osadzone zbliżamy je optycznie do siebie podkreślając kąciki wewnętrzne grubszą, ale estetyczną linią, a zewnętrznej linii staramy się nie wyciągać.
  4. Jeśli mamy opadające powieki lub jedną bardziej opadającą powiekę, nie wykonujemy grubej ozdobnej kreski a pigmentujemy tylko linię rzęs, trzymając się zawsze zasady, że dolna kreska powinna być delikatniejsza od górnej.

Uwaga: Ponieważ makijaż na powiekach jest najbardziej trwały i pozostaje wiele lat , musimy mieć na uwadze, że delikatna skóra na powiekach z czasem wiotczeje, cieńczeje, a górna i zewnętrzna strona powieki będzie miała tendencje do opadania. Musimy przewidzieć zachowanie się narysowanej kreski po latach, aby zawsze była zachowana jej estetyka i kształt.

Brwi

Brwi są częścią naszego spojrzenia, są drugą ramą, oddają nasz wyraz, charakter, nasze usposobienie, emocje i nastrój a nawet i wiek. Można więc śmiało powiedzieć, że tworząc brwi permanentne na stałe mamy bardzo odpowiedzialne zadanie, bo nasz wizerunek od nich w dużej mierze zależy.

Zasady odpowiedniego kształtu brwi

  1. W makijażu początek brwi zaczynamy najczęściej tam, gdzie zaczynają się pierwsze włoski u nasady. Tworzymy je odpowiednio stopniując kolor. Pamiętajmy o zachowaniu zasad symetrii, która w trwałym makijażu jest bardzo ważna, a więc początki z jednej i drugiej strony muszą zaczynać się równo od wyznaczonej wcześniej linii środka twarzy. Jeśli rosną one jednak zbyt blisko siebie a ich właścicielka marszczy twarz mogą tworzyć gniewne spojrzenie, dlatego lepiej jest oddalić o kilka milimetrów od środa.
  2. Koniec brwi wyznaczamy równą linią przebiegającą po skosie od końca płatka nosa przez zewnętrzny kącik oka, jeśli mamy odpowiednie proporcje na twarzy. Brwi po jednej i drugiej stronie muszą być tej samej długości. Jeśli mamy zbyt blisko osadzone lub zbyt małe oczy możemy pokusić się o wydłużenie brwi 1-3 mm, co powiększy nam optycznie oko.
  3. Koniec brwi musi być ciut powyżej nasady brwi, a w przypadku brwi naturalnie rosnących na końcu bardzo nisko korygujemy je tak, aby przynajmniej były na równym poziomie z nasadą.
  4. Najwyższy punkt na łuku brwiowym musi być w tym samym miejscu po każdej ze stron oraz na 2/3 długości brwi, a druga opadająca część to 1/3 długości brwi. Łuk brwiowy nie może być za wysoko, musimy sprawdzić mimikę na czole, jaką klientka ma podczas ożywienia na twarzy w różnych emocjach. Aby złagodzić wyraz twarzy i zbyt windujące na czole brwi i tym samym nadać jej spokojniejszy i mniej zdziwiony wygląd, możemy delikatnie obniżyć najwyższy punkt brwi spłaszczając go nieco. Jednym z ważnych aspektów, o którym musimy pamiętać, a który bardzo często jest pomijany to aktualne zmarszczki i bruzdy, które w przypadku brwi mają duże znaczenie.
  5. Makijażem możemy złagodzić starszą, pełną zmarszczek twarz oraz młodą, ale o ostrych rysach, nadając bardziej zaokrąglony kształt łukowi brwiowemu oraz nasadzie brwi.
  6. Twarzy okrągłej, o bardzo młodych i łagodnych rysach możemy nadać wyrazistości i charakteru wykonując nasadę oraz łuki brwiowe mocniej i ostrzej zaznaczone.
  7. W twarzy podłużnej brwi nie powinny być wysoko uniesione a łuk mniej zaznaczony. W tym przypadku brwi powinny być grubsze.
  8. Do dużych oczu pasują również szersze brwi.
  9. Jeżeli jedna z brwi jest nieco wyżej niż druga możemy je wyrównać podnosząc lub obniżając jedną z nich.
  10. Jeśli brwi są położone zbyt nisko możemy delikatnie unieść ich wysokość, natomiast jeśli są zbyt wysoko możemy je nieco obniżyć, zawsze pamiętając o tym, że zmieniając położenie brwi te wyrastające poza namalowanym obszarem naturalne włoski brwi trzeba będzie regulować.

Jeśli posiadamy duży nos możemy nieco szerszymi brwiami dodać odpowiednich proporcji, a tym samym uatrakcyjnić twarz.

Usta

W przypadku pigmentacji ust możemy wpłynąć na ich wygląd przede wszystkim idealnie wyrównując ich kształt i koloryt oraz optycznie powiększyć ich objętość. Pożądaną i prawdziwą objętość uzyskujemy używając wypełniacza.

Ponieważ ważną zasadą w makijażu permanentnym jest założenie, że nie powiększamy ust wychodząc poza naturalną czerwień wargową, możemy jedynie minimalnie na konturze wpłynąć na ich kształt, bazując w obrębie części milimetra, ale często to wystarczy, bo precyzja w kształcie idealnego makijażu mieści się często w ułamkach milimetra. Najczęściej więc, aby uzyskać kobiece i łagodne w kształcie usta podkreślamy łuk kupidyna, aby nie był zbyt płaski i łagodzimy najwyższe wniesienie, tak by stworzyć idealny dla danych ust kształt serduszka. Kąciki ust natomiast możemy delikatnie unieść tworząc pozytywniejszy ich wyraz spłycając delikatnie zewnętrzna stronę dolnego kącika ust.

Jeśli obszar ust na to pozwoli, wykonując makijaż permanentny wydobywamy ich objętość i wypukłość stopniując natężenie lub odcień koloru albo wybieramy wersję pigmentacji na całej ich powierzchni dbając o równomierny i precyzyjny obrys konturu, od którego wychodzimy kolorem schodząc do wewnętrznej ich części.

Piegi

Od kilku lat popularna stała się pigmentacja sztucznych piegów. Z pewnością jest to zabieg dla odważnych kobiet, które z piegami czują się świetnie i naprawdę im ten rodzaj upiększenia pasuje. W jaki sposób je wykonać na twarzy, by oddawały ich naturalność? Jest to makijaż niewątpliwie inspirowany naturą. Piegi wykonujemy u osób o nieskazitelnej cerze, które na co dzień nie potrzebują mocnego podkładu, gdyż jaki jest sens takiej pigmentacji jeśli później ją zakamuflujemy? Pigmentując piegi musimy zadbać o ich nieregularne i niesymetryczne rozmieszczenie na nosie i polikach lub według uznania i potrzeby na całej twarzy. Nie mogą być zbyt blisko siebie, zbyt grube, zbyt cienkie, zbyt ciemne, nie mogą mieć tej samej wielkości kształtu i koloru, ponieważ tak to w naturze nie wygląda. Pamiętajmy, aby tworząc piegi oddać realistycznie ich naturę, aby wyglądały jak u rudowłosej muśniętej słońcem piękności. Pigmentacja odpowiednim, najczęściej jasnym, ciepłym brązem, z dużym wyczuciem, nie może być zbyt głęboka tak, aby po kilku lub kilkunastu miesiącach bezpiecznie piegi się wyłuszczyły ze skóry, bowiem zabieg w razie potrzeby można powtórzyć, a co jeśli zmieni się koncepcja i ich właścicielka zamarzy po czasie o nieskazitelnie gładkiej skórze? Kiedy wprowadzenie pigmentu będzie za głębokie a kolor źle dobrany zamiast subtelnych plamek mogą powstać niechciane kropki przypominające zaskórniki.

Pigmentacja ta jak widać jest wielką sztuką, ale jest możliwością dla chętnych. Jeśli ma przyczynić się do nadania uroku i podnieść atrakcyjność biorąc pod uwagę powyższe wskazówki to czemu nie?

Róż na policzkach

Zamiast tradycyjnego różu na policzkach możemy pokusić się na ten permanentny a raczej półpermanentny, bo ta pigmentacja po czasie również powinna utrzymywać się do kilkunastu miesięcy po zabiegu. Można nim odmłodzić, rozpromienić, wyszczuplić lub poszerzyć twarz, podkreślić kości policzkowe oraz zatuszować niedoskonałości. Pigmentując róż na policzkach dobieramy go do kształtu danej twarzy tak jak w klasycznym makijażu.

Staramy się wiec trzymać zasad, że pigmentujemy tam, gdzie chcemy skórę rozpromienić lub nieco optycznie wyszczuplić twarz. W przypadku okrąglejszej buzi będzie to miejsce pod kościami policzkowymi pigmentując od wysokości ucha w kierunku ust a jeśli chcemy poszerzyć zbyt podłużną twarz nakładamy róż na kości policzkowe poziomo od nosa w kierunku uszu.

W makijażu permanentnym kolor i jego odcień dobierany jest tak , jak w wizażu, czyli najczęściej do koloru skóry, oczu i włosów. Musimy pamiętać, że nie powinien być intensywny i rzucający się w oczy, tak aby po wygojeniu zawsze i w każdych okolicznościach wyglądał świeżo i naturalnie.

Pamiętajmy, że na udany makijaż permanentny składa się wiele czynników takich jak odpowiednia technika, precyzja, umiejętności, wiedza, urządzenie, odpowiedni dobór igieł, rozłożenie i natężenie koloru, jakość i dobór kolorystyczny pigmentu, ale przede wszystkim najważniejszy jest dobór kształtu makijażu do kształtu twarzy.

Musimy mieć na uwadze wiek klientki, mimikę, jej urodę, grubość oraz rodzaj cery, układ bruzd i zmarszczek na twarzy, ogólną aparycję, styl i upodobania. To wszystko jest po stronie nas linergistek, ale niewątpliwie to od klientki zależy ostateczna decyzja czy ustalony przez nas rodzaj i kształt makijażu jej odpowiada i jest tym, w którym dobrze będzie się czuła.